אפליקציות מובייל
כיום הצלחת עסק נמדדת בכמה וכמה פרמטרים , ניסיון בתחום המוצע ללקוח , איכות המוצר הנמכר ואיכות השירות המוצע , כל אלה , מטרתם להביא לגידול במכירות ובמקביל לגידול ברווחים. כיום רבים מחליטים להתפתח טכנולוגית, ופונים לתחום האפליקציות. פיתוח אפליקציות הינו תחום גדול ורחב , ולא לכל עסק מתאימה האפשרות לאפליקציה עסקית .
על מנת לעסוק בפיתוח אפליקציות למובייל, יש צורך בתכנון רב, אפיון מקצועי, הכנה מוקדמת ובניית תוכנית עסקית מסודרת המוכיחה היתכנות לרעיון/מוצר/אפליקציה. יש צורך בליווי צמוד לכל אורך תהליך הפיתוח , סיוע במניעת טעויות נפוצות , וזאת על מנת לגרום לאפליקציה להפוך מרעיון למוצר מוגמר בעל הצלחה עתידית .
כאשר נכנסים להליך של פיתוח אפליקציות לסלולר , יש צורך לקחת מספר דברים בחשבון, ראשית, מי הוא הקהל אליו אני פונה בתור בעל האפליקציה , האם אני ארצה שהפיתוח יהיה פיתוח אפליקציות לאייפון או שמה ארצה שיהיה פיתוח אפליקציות לאנדרואיד , או שניהם . האם האפליקציה תהיה מסווגת כ- פיתוח אפליקציות לעסקים , פיתוח אפליקציות לשימוש פנימי , או פיתוח אפליקציות לסלולר , כלומר אפליקציות לשימוש הכלל.
השאלה המעניינת בכל הקשור לפיתוח אפליקציות היא מי הכי מתאים לפתח אפליקציות , ובכן , ניתן לפתח אפליקציות בעזרת שירותי פיתוח תוכנה , המחיר אומנם יהיה יקר יותר מפרילנסר בודד, אך המקצועיות תעלה על כל יתרונותיו של הפרילנסר, בית תוכנה שמפתח אפליקציות , לא רק מלווה את הלקוח לאורך כל הדרך , אלא עובד ממש לפי הספר , על מנת שהפיתוח יהיה על הצד הטוב ביותר .
נכון להיום , ישנן שתי מערכות הפעלה עיקריות לפיתוח אפליקציות , מערכת הפעלה IOS של מכשיר האייפון - פיתוח אפליקציות לאייפון, אפליקציות המפותחות בקוד סגור, ומערכת הפעלה נוספת ונפוצה – פיתוח אפליקציות לאנדרואיד. יש האומרים שפיתוח אפליקציות למערכת הפעלה אנדרואיד הינה יותר פשוטה ופחות מסורבלת וכך גם תהליך עליית האפליקציה לאוויר , יש הסוברים כי זה בדיוק ההיפך , המצב האידאלי הוא לפתח אפליקציות בשתי הפלטפורמות.
לסיכום ניתן לומר שפיתוח אפליקציות לעסקים, לסלולר או סתם לשימוש עצמי , דורשת ידע רב, סבלנות , ידע רב בשיווק וכסף , לפעמים אף הרבה כסף, לשם כך יש לצבור הון עצמי , או לחילופין , להיעזר בגיוס הון ממשקיעים. להגות רעיון לאפליקציה זה נחמד , אך לא מספיק , סביב אפליקציה אחת קטנה , ישנה מערכת משומנת של שיווק, פרסום, פיתוח ,והבנה עסקית .